VARNING!! Gnäll inlägg är på ingång!!!

Sitter här på jobbet och är redo för att starta upp dagen, känner doften av nybryggd dunderhonung som strax är redo för att intas (en droppställning med dunderhonung skulle inte sitta helt fel idag)!

Sista arbetsdagen för denna vecka, ja typ så kan man säga, iaf här på arbetsplatsen.
Imorgon åker hela enheten iväg för studiebesök och föreläsningar i Jönköping. (Kan nog inte riktigt säga att man har en stor lust med det men men, inte alltid man får välja, gilla läget bara!) 
Håller på att kika efter andra jobbmöjliheter då arbetsglädjen är som totalt bortblåst, finner ingen glädje eller arbetsmoral längre, vilket inte alls är kul då jag faktiskt alltid har gått till jobbet med glädje och brunnit för min arbetsplats, men just nu är det bara som att arbetsplatsen blivit bebodd utav surtanter och gnällspikar, what's wrong with people?!?! 
(Ja jag vet att jag oxå gnäller just nu men seriöst hur lätt är det i längden att bara behöva le och vinka typ som att man inte skulle bli berörd utav den bittra dimman som ligger utspridd över hela arbetsplatsen!! Nää fy pupplan!!)

En positiv grej är väll att det börjar leda mot sitt slut med denna onda varelse som vi så fint har namngivit till katten!! (Nej jag har absolut inget emot djur, men har varken tid eller lust att sanera efter dem i mitt fullspäckade liv!)
Denna ONDA katten hade valt igår att markera hela vardagsrummet med sitt frätande, illaluktande, farliga avfall (Ja alltså kattpiss då!)
Jag blir rent utsagt bara helt jäkla galen!!!
Jag kunde genast känna hur Hades (han från herkules ni vet?!) kom från fram genom mig, röd utav ilska, håret brann och ögonen blev kolsvarta!! 
GAAAAAAAAAAHH!!!!

Sen vill jag bara skrika ut och ruska om vissa människor så dem fattar att dem ska växa upp ta ett ansvar och sluta vara så egoncentriska!!
Va fan, hallå?! Hur svårt ska det vara, skaffar man sig ett stort ansvar så måste man lägga sig själv åt sidan och vara vuxen! 

Iallafall nog om ondheter så här jag hunnit med lite svamp lycka i mitt liv, en fotbollsmatch som inte slutade i guld läge, meeeeeeen det är absolut inte över dem bara förlängde spänningen tills på söndag för då smäller det⚽️🏆🥇, nere i Kalmar dock så firandet får ske hemma i soffan tyvär!
Har även vart ute på landet en sväng och myst och haft middags gäster hemma 😍
Han med att möblera och styra om miljöerna på jobbet oxå, så nu är nästan allt bara från naturen 🌱🌲🌳
Så veckan och helgen har vart relativt lugn och mysig, vilket faktiskt kan behövas ibland oxå!

Så nu är bitter hades borta (iallafall inlåst och undangömd) så nu ska jag låsa upp portarna för att kicka igång denna arbetsdag! 
På återseende när livet visat sig från den ljusa sidan, vilket lär bli snart för det finns juh alltid dem som har det värre (inte som detta, en piss i Mississippi problem Haha aja ibland går musten bara ur en liksome) 

Ha det onsdag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0