The show must go on

Jaha ja, där kom det, som man minst trodde! Oturen var inte över den tog bara en liten kort paus och samlade in lite fler luriga idéer att fylla min fantastiska vardag med. 

Började redan på morgonen en lugn och harmonisk start inga konstigheter alls, var ute i god tid till jobbet, fixade och donade och startade igång laminatorn det sista jag skulle hinna med tänkte jag, körde in pappret tog mig en sipp kaffe och skuttade så tjusigt iväg för att låsa upp dem magiska portarna.
väll tillbaka till laminatorn för att stoppa in nästa papper så till min förvånad då hade den tuggat i sig hela pappret stog och brummade, rykte och luktad bränt utav bara f***n på hela kontoret !!!
Rent i panik så drar jag ut sladden och skjuter den åt sidan och tar en djup suck av lättnad (över att man han med att rycka sladden innan den över jobbade och började brinna!) 
Samlar in alla snoriga monster man hunnit ta emot på morgonen och får ner dem vid frukostbordet när brandlarmet plötsligt startar 😱😱😱
Okej ingen panik ALLA på en gång ut nu!!!
Kastar på alla i panik en jacka och skor (skiter fullständigt i vems det är kööör bara kör!!) 
Fångar upp listor, telefoner och iPads, rekar av stället, tomt över allt yes ut i kylan och räkna in alla och bara stå och frysa häcken av sig till vi får klar tecken utav att läget är under kontroll!
Vad allt berodde på fick vi inte veta efter allt men jag kan tyvär ha mina aningar 🙈🙈🙈 (skäms kudden på helt enkelt)!!!!🙈🙈🙈

Så när allt lugnat ner sig och harmonin sväva i luften (ja men tji fick jag igen på den!) jo men då dök granskarna upp helt spontant och självklart så fick jag den fantastiska äran att bli utstuderad och utfrågade och allmänt genom stirrad halva dagen, yeeeey!!! Inte alls nervöst 🤯😰 
Sagt och gjort man överlevde dem timmarna i press, allt la sig när dem väl lämnade byggnaden och jag kunde inta tina mood igen 😉 så fint och tjusigt samlar jag ihop minna mini monster alla 17 raddar upp dem inför en härlig spontan teater!!
Japp och vad är inte en teater om man inte vågar gå al in liksome! 
Så jag på med förklädnad och smink snabbt för självklart skulle jag bli ett ruskigt elakt, fult och argt gammal troll.
JA men vad passar inte bättre än att både chefen, dem från kommunen och samverkaren dyker upp precis när jag startar min spontana teater!
Wiiie men vad kul, NOOOOOOOTTTT!
aja what to do?!?! Var bara att fortsätta att gå all in, vad kan bli värre nu?? Nu har man väll ändå hamnat på botten utav att skämmas ögonen ur sig utav dagen så var bara att gilla läget, ja men hejja mig!!!!

Äntligen slår klockan 3 och jag får lämna byggnaden där jag inte gjort annat än att svettats, skämts och mått allmänt dåligt över denna hemska onsdag.

Känner hur lättnaden drar in över min själ och jag finner harmonin i kroppen  och lyckan över att komma hem till barnen, äntligen som jag längtat idag varje minut!😍
Hahaha ja eller som sagt även där kan man säga att jag hade fel igen denna dag, kvällen vart i helt katastrof när vi upptäcker att ena hamstern är död!!
Det var skrik, det vart panik, det vart kaaaaoooouuuussss!!!!
Tårarna forrsade, snoret rann och slämet gurglades i munnen, jahap det går inte att prata, går inte att lugna ner!!
Vad gör jag?! Hjälp?!? Tänk tina, TÄÄÄÄNK!
jo men jag springer ner till Ica köper kvälls fika (Haha allvarligt så vet jag inte varför jag tänkte på detta men barn+socker=tysta och nöjda🤣😂)
Snyftandes äts dessa munkar upp och jag hinner förklara att det är så med hamstrar osv.
Yes samtalet över äntligen, barnen lugna vi myser och lyxar till det extra med paddorna oxå.
Nöjd mamma över sin hårda insatts för kvällen (och för den delen dagen oxå🤪)
Dax för sängen och kalabaliken startas igen (som att dem har en magisk knapp mina barn just vid läggdags🤔)
Aja efter mycket samtal, klappandes i håret och kramar så har dem äntligen somnat! Yes i made this!
Nöjd och belåten över lugnet och insatts nr 2 för kvällen så smög jag riiiiiiiiiktigt tyst från deras rum och kastade mig ner i min säng under täcket och här ska ni veta, att här tänker jag nu stanna och gömma mig för resten utav onsdagen för då kan faktiskt inget mer drabba mig denna dag!!

Imorgon! Jo ni imorgon då har jag bestämt mig för att det är min dag! Och btw så har jag nu insett att det som inte dödar en härdar en! 😉





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0